Galeria - Uczymy Dzieci Programować - Zuchy





Zuchy realizują zadania z programu edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować” , którego celem jest propagowanie nauki programowania wśród dzieci. Logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, szukanie różnych rozwiązań, analizowanie ich i wybieranie tych najbardziej optymalnych to umiejętności, które warto kształcić już od najmłodszych lat. Ich uniwersalność sprawia, że przydadzą się naszym dzieciom na każdym etapie ich życia.

W ramach programu:

- kodowaliśmy kolory (dzieci poruszały się po macie według instrukcji graficznej, a także same ustalały drogę prowadzącą do odpowiedniego koloru)

- utworzyliśmy drogę według bezpiecznych zachowań podczas poruszania się w ruchu drogowym, omijając te niebezpieczne

- ustaliliśmy wspólnie sposoby na bezpieczne powitanie w dobie pandemii,

- stworzyliśmy jesienne drzewo dzięki instrukcji słownej




























Braliśmy udział w wyzwaniu „Cała Polska Programuje”,
które rozpoczęło świętowanie CodeWeek 2020 przy współpracy
z programem „Uczymy dzieci Programować” .

W ciągu 2 tygodni wprowadzane były do codziennych zajęć elementy kodowania.

W ramach akcji wykonaliśmy następujące zadania:

1) „Zaprogramuj zdrowie”- dzieci określały, które zachowania są dobre dla naszego zdrowia, a których należy unikać; utworzyły kod z komendami będącymi aktywnościami pozytywnie wpływającymi na zdrowie.







2) „Muzyczny kod”- dzieci utworzyły zespół muzyczny i według zaprogramowanego graficznie kodu, przy wykorzystaniu kolorowych , plastikowych kubeczków zagrały melodię do utworu „La Raspa”.







3) „Gesty, symbole, bloczki”- dzieci zatańczyły cza czę według instrukcji graficznej i ustalonym wcześniej symbolom.





4) „Rysuję, maluję...koduję”- dzieci rysowały obrazki według instrukcji słownej podanej przez nauczyciela.








5) „Kubeczki od A do Z”- dzieci tworzyły różnorodne konstrukcje z kolorowych, plastikowych kubeczków według podanych wzorów oraz według własnych, kreatywnych pomysłów.










6) „Zakodowane gry planszowe”- dzieci współdziałały ze sobą w małych grupach, czerpały radość ze wspólnej gry, przestrzegały zasad uczciwej rywalizacji.






7) „Bezpieczni w sieci”- dzieci poznały zasady netykiety oraz zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.