Ramowy rytm dnia pobytu dziecka w przedszkolu
GODZINA |
ILOŚĆ MINUT |
NAZWA CZĘŚCI DNIA |
RODZAJ AKTYWNOŚCI
|
6.00 -8.00 |
120 min |
Zabawy dowolne |
Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne. Inspirowanie do spontanicznej zabawy z inicjatywy dzieci. Praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym. |
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
|||
8.00 – 8.30 |
30 min |
Zabawy dowolne |
Zabawy integrujące grupę, zabawy logopedyczne, tance grupowe, pląsy. Zabawy z językiem obcym nowożytnym, religia. |
8.30 – 8.45 |
15 min |
Zajęcia planowane |
Poranna zabawy ruchowe uwzględniające różne formy ruchu. |
8.45-9.15 |
30 min |
Czas do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela |
Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe w Sali, doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych w łazience, załatwianie potrzeb fizjologicznych. I śniadanie – przestrzeganie zasad kulturalnego spożywania posiłków |
9.15-9.30 |
15 min |
Czas do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela |
Zabiegi
higieniczne w łazience – mycie rąk, mycie zębów, korzystanie
z toalety, przygotowanie do zajęć kierowanych |
9.30-10.20 |
50 min |
Zajęcia planowane |
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej oraz realizowany program wychowania przedszkolnego. Nabywanie umiejętności poprzez działanie. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych, wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, literaturą, muzyką. |
10.20-10.50 |
30 min |
Zabawy dowolne |
Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci – manipulacyjne usprawniające motorykę, konstrukcyjne kształtujące wyobraźnie i postawy twórcze rozwijające umiejętność współdziałania. |
10.50-11.05 |
15 min |
Czas do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela |
Przygotowanie do II śniadania – czynności porządkowe w sali, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. II śniadanie – przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania podczas posiłków, nabywanie nawyków w zakresie dbałości o zdrowie. |
11.05-12.20 |
75 min |
Pobyt na powietrzu |
Doskonalenie czynności samoobsługowych związanych z wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego – nauka ubierania się. Zabawy dowolne i zorganizowane w małych grupach, prace porządkowe, zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, obserwacje przyrodnicze, zabawy ruchowe ( dobór zależny od pogody i pory roku) –uczenie zasad bezpiecznego przebywania w przedszkolu oraz poza przedszkolem. GRUPY MŁODSZE – leżakowanie –słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek – wdrażanie do posługiwania umiarkowanym głosem. |
12.20-12.35 |
15 min |
Czas do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela |
Powrót z ogrodu, zabiegi higieniczne w łazience, korzystanie z toalety |
12.35-13.00 |
25 min |
Zabawy planowane |
Zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci, ich wiadomości i umiejętności, zabawy z imionami, zabawy i gry językowe, zabawy zespołowe |
13.00-13.15 |
15 min |
Czas do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela |
Słuchanie i czytanie bajek w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” |
13.15-13.50 |
35 min |
Czas do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela |
Przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczne i samoobsługowe w łazience. OBIAD- kulturalne spożywanie posiłku, utrwalanie nawyku dbania o zdrowie, doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami. |
13.50-14.00 |
10 min |
Czas do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela |
Relaks, odpoczynek dzieci – zabawy relaksacyjne, słuchanie muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. |
14.00-15.00 |
60 min |
Zabawy dowolne |
Zabawy tematyczne pozwalające na odgrywanie ról dorosłych , zabawy doskonalące umiejętności dzieci, rozwijające procesy poznawcze. Praca kompensacyjno-wyrównawcza , praca z dzieckiem zdolnym. |
15.00-17.00 |
120 min |
Zabawy dowolne |
Udział w
kółkach zainteresowań. |